بسمه تعالی

اساسنامه انجمن علمی متخصصان آموزش علوم پزشکی ایران

پیشگفتار

در سی سال گذشته آموزش علوم پزشکی سیر تحولی گسترده ای را طی کرده است. در ابتدای راه و با همت فردی جمعی از علاقه ­مندان به این حیطه و با هدف ارتقای کیفیت آموزش گام­ های بسیار بلندی برداشته شد که از مهم­ ترین آنها می توان به راه ­اندازی مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی و برگزاری همایش­ های آموزش پزشکی و در نهایت راه ­اندازی دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی اشاره کرد. با گذشت زمان و فعالیت­ های انجام شده در سطح دانشگاه­ های علوم پزشکی کشور و همراستا با رشد این حیطه فعالیتی، شاهد حضور افرادی بودیم که تمام یا بخش عمده­ ای از حیات حرفه ای خود را صرف این زمینه کردند و با راه­ اندازی دوره دکترای آموزش پزشکی در کشور، به نوعی چرخه تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه آموزش پزشکی تکمیل گردید. اینک با گذشت بیش از سه دهه از این حرکت مبارک شاهد جمع گسترده ­ای از صاحب­نظران آموزش پزشکی و نیز تعداد قابل توجهی از دانش­ آموختگان دوره ­های کارشناسی ارشد و به خصوص دکترای آموزش پزشکی هستیم که در زمینه انجام و انتشار پژوهش ­های بنیادی و کاربردی و نیز فعالیت­ های توسعه ­ای و نوآورانه آموزشی فعال می­ باشند. علاوه بر آن فعالیت­ های انجام شده در هر دو عرصه کشوری و دانشگاهی نظیر اعتباربخشی برنامه­ ای و مؤسسه­ ای و  تقویت تبادلات بین ­المللی جامعه علمی آموزش پزشکی کشور با نهادها و کشورهای دیگر زمینه­ ساز بسط و توسعه هر چه بیشتر فعالیت­ های این افراد در زمینه ­های مختلف آموزش علوم پزشکی را فراهم آورده است. از این رو به منظور گردهم آوردن متبحران و متخصصان آموزش پزشکی فعال در امر توسعه و نوآوری، و پژوهش و دانش ­پژوهی در آموزش علوم پزشکی کشور در قالب یک نهاد غیردولتی مردم ­نهاد و با هدف رشد و اعتلای رشته آموزش پزشکی و تقویت شناسایی و تبادلات بین ­المللی، انجمن علمی متخصصان آموزش علوم پزشکی ایران تأسیس می­ شود.

 فصل اول- کلیات

ماده ۱. به استناد مصوبه دویست و شصت و دومین جلسه مورخ ۷/۸/۱۳۷۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین­­ نامه مربوطه و تصویب کمیسیون موضوع ماده ۴ مصوبه فوق که از این پس به اختصار «کمیسیون» نامیده می­ شود انجمن علمی متخصصان آموزش علوم پزشکی ایران تشکیل می­ گردد که در سطور بعد به اختصار «انجمن» نامیده می­ شود.

ماده ۲. انجمن صرفا در زمینه­ های علمی پژوهشی، تخصصی و فنی مربوطه فعالیت می­ نماید و اعضای آن به نام انجمن حق فعالیت سیاسی یا وابستگی به احزاب سیاسی را ندارند.

ماده ۳. انجمن غیرانتفاعی بوده و از تاریخ تصویب کمیسیون و ثبت در اداره شرکت ها دارای شخصیت حقوقی و رییس هیئت مدیره آن نماینده قانونی انجمن می­ باشد.

ماده ۴. مرکز انجمن در شهر تهران آدرس میدان ونک- ابتدای بزرگراه شهید حقانی بعد از خیابان گاندی شمالی- پلاک ۶۷- طبقه چهارم (واحد ۱۲)‌ است و شعب آن می­ تواند در هر منطقه از کشور تشکیل شود. در ضمن روند تشکیل شعب انجمن طبق مصوبه و با نظر هیئت مدیره انجمن مرکزی و تحت نظارت آنها خواهد بود.

ماده ۵. انجمن دارای تابعیت ایرانی است.

ماده ۶. انجمن از تاریخ تصویب این اساسنامه برای مدت نامحدود تشکیل می­ شود و ملزم به رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

 

فصل دوم- شرح وظایف

ماده ۷. به منظور نیل به اهداف مذکور در ماده ۲ اساسنامه، انجمن اقدامات و فعالیت­ های زیر را به عمل خواهد آورد.

۷.۱. استقرار و گسترش شبکه متخصصان آموزش علوم پزشکی کشور با هدف غایی ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی از طریق رشد کمّی و کیفی فعالیت­ های توسعه­، نوآورانه و پژوهشی در آموزش علوم پزشکی در سطح دانشگاهی و کشوری

۷.۲. ارتقای آموزش علوم پزشکی از طریق تولید، سنتز، کاربست و انتقال دانش آموزش پزشکی با بهره­ مندی از توان داخلی و ارتباطات بین­ المللی

۷.۳. ارتقای توانمندی­ های متخصصان و دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی کشور در زمینه تولید، سنتز، کاربست و انتقال دانش آموزش پزشکی با بهره­ مندی از توان داخلی و ارتباطات بین­ المللی

۷.۴. تقویت ارتباطات و تبادلات منطقه­ ای و بین­ المللی در زمینه توسعه، نوآوری و پژوهش در آموزش علوم پزشکی

۷.۵. ارتقای سهم کشور از انتشارات علمی بین ­المللی در حوزه آموزش علوم پزشکی از جمله نتایج پژوهش­ های اصیل، طرح­ های نوآورانه و توسعه آموزشی و انواع مرورهای سیستماتیک

۷.۶. همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه­ ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و نیز سایر سازمان­ هایی که به نحوی با فعالیت­ های انجمن مرتبط هستند در برنامه­ ریزی امور آموزشی و پژوهشی حوزه علوم پزشکی

۷.۷. تشویق مدیران، اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و دانشجویان در پیشبرد فعالیت­ های توسعه و نوآوری و پژوهش های حوزه آموزش علوم پزشکی 

۷.۸. ارایه خدمات آموزشی، علمی، فنی و پژوهشی بر اساس ضوابط مربوطه

۷.۹. برگزاری گردهمایی­ های آموزشی و پژوهشی و آموزش مداوم در سطوح ملی، منطقه ­ای و بین ­­المللی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور

۷.۱۰. تهیه و تدوین و انتشار مستندات و نشریات علمی- آموزشی در حوزه فعالیت انجمن

۷.۱۱. جلب حمایت نهادهای بین­ المللی برای انجام طرح ­های نوآورانه و توسعه ­ای و پژوهشی آموزش علوم پزشکی در عرصه ملی و در چارچوب ضوابط جاری کشور

۷.۱۲. مشارکت در تشکیل شورای انجمن­ های علمی گروه پزشکی ایران و برنامه­ ریزی امور مرتبط با آن

 فصل سوم- عضویت

ماده 8. عضویت در انجمن به طرق زیر می­ باشد:

۸.۱. عضویت پیوسته:

۸.۱.۱. هیئت مؤسس انجمن

۸.۱.۲. کلیه افراد دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی (PhD) در رشته آموزش پزشکی، یادگیری الکترونیکی و تکنولوژی آموزشی  

۸.۱.۳. اعضای هیئت علمی دانشگاه­ ها/دانشکده ­های علوم پزشکی کشور با مجموع شرایط زیر:

۸.۱.۳.۱. حداقل سه سال فعالیت در حوزه پژوهش و توسعه آموزش علوم پزشکی

۸.۱.۳.۲. حداقل دو مقاله علمی معتبر (حداقل یک مقاله در مجلات نمایه شده در Scopus، PubMed یا ISI) در حوزه آموزش علوم پزشکی به عنوان نفر اول یا نویسنده مسئول یا دو فرایند دانشگاهی برتر در جشنواره شهید مطهری به عنوان صاحب اصلی فرایند

تبصره: احراز بندهای فوق تا زمان تشکیل اولین مجمع عمومی عادی بر عهده هیئت مؤسس می­ باشد. پس از آن هیئت مدیره انجمن یا یکی از کمیته­ های زیرمجموعه آن این مسؤولیت را برعهده خواهد داشت.

۸.۲. عضویت وابسته:

۸.۲.۱. اعضای هیئت علمی دانشگاه­ ها/دانشکده ­های علوم پزشکی کشور که شرایط مندرج در بند ۸.۱.۳ را ندارند و مایل به عضویت در انجمن هستند.

۸.۲.۲. کلیه کسانی که دارای مدرک دکترای حرفه ­ای، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی (PhD) از یکی از وزارتین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا علوم، تحقیقات و فناوری، یا تخصص­­ های بالینی در یکی از رشته­ های علوم پزشکی باشند و در فعالیت­ های مرتبط با آموزش پزشکی در دانشگاه­ ها/دانشکده­ های علوم پزشکی کشور مشارکت داشته باشند.

۸.۲.۳. دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترای تخصصی (PhD) رشته آموزش پزشکی، تکنولوژی آموزشی و یادگیری الکترونیکی که شرایط مندرج در بند ۸.۱.۳ را ندارند و مایل به عضویت در انجمن هستند.

۸.۳. عضویت دانشجویی: دانشجویان رشته­ های علوم پزشکی با حداقل یک سال فعالیت در کمیته­ های دانشجویی توسعه آموزش یا فعالیت­ های معادل در حوزه پژوهش و دانش پژوهی آموزش علوم پزشکی

تبصره: احراز بندهای فوق تا زمان تشکیل اولین مجمع عمومی عادی بر عهده هیئت مؤسس می­ باشد. پس از آن هیئت مدیره انجمن یا یکی از کمیته­ های زیرمجموعه آن این مسئولیت را برعهده خواهد داشت.

۸.۴. عضویت افتخاری: شخصیت­ های ایرانی و خارجی که مقام علمی آنان در آموزش و پژوهش در حیطه آموزش علوم پزشکی حائز اهمیت خاص باشد، یا به واسطه جایگاه علمی و دانش تخصصی خود در حوزه آموزش پزشکی به پیشبرد اهداف انجمن، در سطح ملی و بین­ المللی، کمک­ های مؤثر و ارزنده‌ای نموده باشند، می­ توانند به عضویت افتخاری انجمن درآیند.

۸.۴.۱. صرف جایگاه و موقعیت اجتماعی فرد و یا سابقه کمک­ های مالی افراد به انجمن، ملاک احراز شرایط عضویت افتخاری در انجمن نخواهد بود.

تبصره ۱: اعضای وابسته می­ توانند با احراز شرایط و تصویب هیئت مدیره به عضویت پیوسته برگزیده شوند.

تبصره ۲: اعضای پیوسته انجمن باید شرایط هیئت مؤسس و هیئت مدیره مذکور در ماده ۷ آیین نامه نحوه تشکیل و شرح و ظایف کمیسیون را دارا باشند.

تبصره ۳: فرایند عضویت افتخاری بر اساس آیین­ نامه­ ای خواهد بود که توسط هیئت مدیره انجمن پیشنهاد و به تصوب مجمع عمومی می رسد.

ماده ۹. هر یک از اعضای انجمن (اعم از مؤسس، پیوسته، وابسته و دانشجویی) سالانه مبلغی را که میزان آن توسط هیئت مدیره تعیین و به تصویب مجمع عمومی خواهد رسید به عنوان حق عضویت پرداخت خواهد کرد.

تبصره ۱: پرداخت حق عضویت هیچگونه حق و ادعایی را نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نخواهد کرد.

تبصره ۲: ملاک تعداد اعضای پیوسته هر انجمن تعداد ثبت نام شدگان همان سال خواهد بود و لذا افرادی مجاز به شرکت در انتخابات هیئت مدیره هستند که حق عضویت مصوب همان سال را پرداخت نموده و اجازه شرکت در جلسه مجمع عمومی و انتخابات را دریافت کرده باشند.

ماده ۱۰. عضویت در انجمن در یکی از موارد زیر خاتمه می­ یابد:

۱۰.۱. استعفای کتبی عضو

۱۰.۲. عدم پرداخت حق عضویت سالانه در مهلتی که هیئت مدیره تعیین می ­نماید.

۱۰.۳. زوال یکی از شرایط عضویت و نیز محکومیت قطعی در هیئت­ های بدوی و عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی به محرومیت موقت یا دایم از اشتغال به حرف پزشکی

تبصره ۱: مدت تعلیق عضویت معادل مدت محرومیت از اشتغال به حرف پزشکی است.

تبصره ۲: تصمیم نهایی راجع به عدم پذیرش و نیز خاتمه عضویت پس از اطلاع و تأیید هیئت نظارت بر عملکرد انجمن بر اساس موضوع بند ۷ ماده ۳ آیین­ نامه تحوه تشکیل و شرح وظایف کمیسیون، با هیئت مدیره خواهد بود.

 فصل چهارم- ارکان انجمن

ماده ۱۱. انجمن دارای ارکان زیر است:

۱۱.۱. مجمع عمومی

۱۱.۲. هیئت مدیره

۱۱.۳. بازرس

الف. مجمع عمومی

ماده ۱۲. مجمع عمومی از گردهمایی اعضای پیوسته انجمن به دو صورت زیر تشکیل می­ گردد:

۱۲.۱. مجمع عمومی عادی که هر سال حداقل یک بار تشکیل می­ شود و به امور جاری انجمن رسیدگی می­ کند و نیز می­ تواند از جهت نوبت و حسب ضرورت زودتر تشکیل گردد.

۱۲.۲. مجمع عمومی فوق­ العاده که مواقع ضروری برای انجام اصلاحات لازم در اساسنامه و یا اتخاذ تصمیم در خصوص انحلال انجمن تشکیل می­ شود و نتیجه تصمیمات آن در خصوص اصلاح و یا تغییر اساسنامه پس از تصویب کمیسیون قابل اجرا خواهد بود. مجمع عمومی فوق­ العاده به دعوت هیئت مدیره یا بازرس یا یک پنجم از اعضای پیوسته تشکیل می­ شود.

۱۲.۳. اولین جلسه مجمع عمومی عادی با درخواست هیئت مؤسس، پس از کسب موافقت اولیه انجمن از کمیسیون و حداکثر ظرف شش ماه با اطلاع ­رسانی گسترده از طرق مختلف از جمله فضای مجازی یا درج اطلاعیه در یکی از روزنامه­ های کثیرالانتشار تشکیل خواهد شد.

تبصره ۱: هیئت مؤسس موظف است در بازه زمانی کسب موافقت اولیه انجمن از کمیسیون تا برگزاری اولین جلسه مجمع عمومی عادی، با انجام اطلاع­ رسانی گسترده نسبت به جذب حداکثری اعضای پیوسته اقدام نماید.

تبصره ۲: جلسات مجمع عمومی عادی و فوق ­العاده هر یک با حضور حداقل نصف به علاوه یک اعضای پیوسته رسمیت می ­یابد.

تبصره ۳: کلیه تصمیمات در مجامع عمومی عادی با حداقل نصف به علاوه یک اعضای پیوسته شرکت کننده در مجمع و در مجامع عمومی فوق ­العاده با حداقل دوسوم آرای اعضای پیوسته حاضر در مجمع تصویب می­ شود. کلیه رأی­ گیری های مجامع انجمن به صورت مخفی انجام می­ شود.

تبصره ۴: چنانچه حد نصاب لازم برای تشکیل جلسات مجمع عمومی عادی و فوق­ العاده به دست نیاید به فاصله یک ماه از تاریخ جلسه اولیه نسبت به دعوت مجدد به همان نحو با درج نتیجه دعوت قبلی اقدام می­ شود. در این صورت مجمع با هر تعداد از اعضای حاضر تشکیل خواهد شد.

ماده ۱۳. وظایف مجمع عمومی عادی به شرح زیر می­ باشد:

۱۳.۱. بررسی و تصویب برنامه سالانه پیشنهاد شده توسط هیئت مدیره

۱۳.۲. استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس و رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش فعالیت­ های سالانه انجمن

۱۳.۳. اتخاذ تصمیم نسبت به ترازنامه و بودجه انجمن و میزان حق عضویت

۱۳.۴. انتخاب و یا عزل اعضای هیئت مدیره

۱۳.۵. انتخاب یک نفر از اعضا به عنوان بازرس اصلی و یک نفر علی­ البدل

۱۳.۶. تصویب کلیه آیین­ نامه ­ها و ضوابط اجرایی مورد لزوم برای پیشبرد امور انجمن به پیشنهاد هیئت مدیره

۱۳.۷. تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای انتشار آگهی ­های انجمن

تبصره: در کلیه جلسات مجمع عمومی نماینده مذکور در تبصره ۱ ماده ۱۰ آیین ­نامه نحوه تشکیل و شرح وظایف کمیسیون جهت حضور در جلسه دعوت خواهد شد. در صورت عدم حضور نماینده کمیسیون جلسه رسمیت نخواهد یافت.

ب. هیئت مدیره

ماده ۱۴. اعضای هیئت مدیره مرکب از ۷ نفر است و ۲ نفر به عنوان عضو علی­ البدل انتخاب می­ شوند. اعضای مذکور در جلسه مجمع عمومی عادی هر ۳ سال یک بار با رأی مخفی از میان اعضای پیوسته انتخاب خواهند شد و عضویت در هیئت مدیره افتخاری است.

تبصره ۱: افزایش تعداد اعضای هیئت مدیره با پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی و تأیید نهایی کمیسیون خواهد بود.

تبصره ۲: جلسات هیئت مدیره حداقل هر یک ماه یک بار تشکیل می ­شود و با حضور دوسوم اعضا رسمیت می ­یابد و تصمیمات با اکثریت آرای حاضرین خواهد بود.

ماده ۱۵. هیئت مدیره در اولین جلسه یک نفر رییس، یک نفر نایب ­رییس، یک نفر دبیر و یک نفر خزانه­ دار را با رأی کتبی اکثریت اعضای هیئت مدیره انتخاب می­ نماید. در ضمن آیین­ نامه داخلی انجمن در جلسات هیئت مدیره مشخص و به تصویب خواهد رسید.

تبصره ۱: هر یک از اعضای هیئت مدیره که رییس، نایب ­رییس یا دبیر انجمن باشند بیش از دو دوره متوالی نمی ­توانند به سمت هیچ کدام از این سه مسئولیت انتخاب شوند.

تبصره ۲: هر یک از اعضای هیئت مدیره انجمن، بیش از سه دوره متوالی نمی­ تواند در انتخابات هیئت مدیره شرکت کند.

تبصره ۳: رییس هیئت مدیره مسؤول اداره امور جاری انجمن و مجری کلیه مصوبات هیئت مدیره و نماینده قانونی و شخصیت حقوقی انجمن در نزد مراجع مختلف خواهد بود.

تبصره ۴: کلیه اوراق تعهدآور با امضای رییس هیئت مدیره و امضای خزانه­ دار و مهر انجمن و نامه­ های رسمی اداری با امضای رییس هیئت مدیره و در غیاب او نایب ­رییس خواهد بود.

تبصره ۵: چنانچه هر یک از اعضای هیئت مدیره ۳ جلسه متوالی و یا ۵ جلسه متناوب بدون دلیل موجه (به تشخیص هیئت مدیره)‌ در جلسات شرکت ننماید مستعفی شناخته خواهد شد.

تبصره ۶: در صورت استعفا و برکناری و یا فوت هر یک از اعضای هیئت مدیره، عضو علی­ البدل برای مابقی دوره عضویت به جانشینی وی تعیین خواهد شد.

تبصره ۷: هیئت مدیره می­ تواند در صورت نیاز نسبت به دعوت افراد برای شرکت در جلسات خود (بدون حق رأی)‌ اقدام کند.

ماده ۱۶. هیئت مدیره موظف است ظرف مدت شش ماه پیش از پایان تصدی خود نسبت به اعلام فراخوان مجمع عمومی و انتخاب هیئت مدیره جدید با حضور نماینده کمیسیون اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورتجلسه مجمع عمومی برای بررسی به کمیسیون ارسال نماید.

تبصره: هیئت مدیره قبلی تا تأیید هیئت مدیره جدید از سوی کمیسیون مسؤولیت امور انجمن را برعهده خواهد داشت.

ماده ۱۷. وظایف و اختیارات هیئت مدیره:

۱۷.۱. دعوت مجامع عمومی عادی و فوق­ العاده

۱۷.۲. تهیه و پیشنهاد برنامه سالانه انجمن به مجمع عمومی

۱۷.۳. اجرای تصمیمات متخذه در مجامع عمومی

۱۷.۴. تشکیل جلسات سخنرانی و گردهمایی­ های علمی، فنی و پژوهشی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور

۱۷.۵. تهیه و پیشنهاد ضوابط و مقررات و آیین­ نامه­ های اجرایی به مجمع عمومی

۱۷.۶. تهیه گزارش سالانه فعالیت­ های انجمن برای ارایه به مجمع عمومی

۱۷.۷. تهیه ترازنامه و ارایه آن به مجمع عمومی

۱۷.۸. قبول هدایا و کمک­ های مالی به انجمن

۱۷.۹. پیشنهاد اصلاحات و تغییرات در اساسنامه برای ارایه به مجمع عمومی

۱۷.۱۰. اداره امور انجمن در چارچوب مفاد اساسنامه

۱۷.۱۱. تشکیل کمیته­ های اجرایی و تخصصی مختلف و تعیین نوع فعالیت و نظارت بر آنها

۱۷.۱۲. انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن به مجامع علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات کشور

۱۷.۱۳. اقامه دعوی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و دفاع از دعاوی که علیه انجمن اقامه می ­شود در تمام مراجع و مراحل دادرسی با حق تعیین وکیل و توکیل غیر

۱۷.۱۴. اتخاذ تصمیم نسبت به عضویت انجمن در مجامع داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور

۱۷.۱۵. پیشنهاد انحلال انجمن به مجمع عمومی فوق ­العاده

ج-بازرس

ماده ۱۸. انجمن دارای یک نفر بازرس اصلی و ۱ نفر علی­ البدل خواهد بود که هر ۳ سال یک بار در جلسه مجمع عمومی عادی با رأی مخفی از میان اعضای پیوسته انتخاب خواهند شد.

ماده ۱۹. وظایف بازرس به شرح زیر است:

۱۹.۱. بررسی کلیه اسناد و مدارک مالی انجمن و تهیه گزارش برای ارایه به مجمع عمومی

۱۹.۲. بررسی گزارش سالانه هیئت مدیره اعم از مالی و غیرمالی و تهیه گزارش از عملکرد انجمن و ارایه به مجمع عمومی

۱۹.۳. گزارش هرگونه تخلف هیئت مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی

۱۹.۴. دعوت از مجموع عمومی فوق­ العاده در موارد ضروری

ماده ۲۰. شرکت بازرس در جلسات هیئت مدیره بدون حق رأی مجاز است و در هر زمان می­ تواند اسناد و دفاتر مالی انجمن را از هیئت مدیره مطالبه و مورد بررسی قرار دهد.

ماده ۲۱. در پایان هر سال مالی ریاست هیئت مدیره گزارش فعالیت­ های سالانه انجمن و ترازنامه مالی آن را حداقل ۴۵ روز قبل از تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی سالانه برای تأیید در اختیار بازرس قرار می ­دهد.

 فصل پنجم- منابع مالی انجمن

ماده ۲۲. منابع مالی انجمن عبارت است از:

۲۲.۱. حق عضویت اعضا

۲۲.۲. هدایا و کمک ­ها

۲۲.۳. درآمد حاصل از فعالیت­ های آموزشی، پژوهشی، فنی و انتشاراتی

۲۲.۴. حمایت ­های مالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 فصل ششم- انحلال انجمن

ماده ۲۳. در صورت درخواست هیئت مدیره یا بازرس یا یک پنجم اعضای پیوسته و تصویب مجمع عمومی فوق ­العاده به هر دلیل انجمن منحل می­ گردد.

ماده ۲۴. مجمع عمومی فوق ­العاده که تصمیم به انحلال انجمن می­ گیرد در همان جلسه نسبت به انتخاب هیئت تسویه و تعیین مدت مأموریت آن اقدام خواهد کرد.

ماده ۲۵. هیئت تسویه در جلسات سالیانه مجمع عمومی فوق ­العاده انجمن گزارش اقدامات خود را ارایه می­ نماید. ختم عملیات تسویه باید به تصویب مجمع عمومی فوق­ العاده برسد و در روزنامه رسمی و یکی از جراید کثیرالانتشار آگهی شود و مراتب به کمیسیون اعلام گردد.

تبصره: باقیمانده دارایی­ های انجمن پس از وضع دیون و مخارج و تصویب هیئت تسویه و نیز اطلاع کمیسیون به یکی از مؤسسات آموزشی تحقیقاتی کشور اهدا خواهد شد.

ماده ۲۶. این اساسنامه مشتمل بر ۶ فصل و ۲۶ ماده و ۲۴ تبصره در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۲۱ به تصویب کمیسیون انجمن های گروه پزشکی رسید.

کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی در دویست و چهاردهمین جلسه خود اصلاحات مصوب مجمع عمومی فوق­ العاده انجمن مورخ ۱۴۰۲/۲/۱۴ را مورد بررسی و با ملاحظاتی مورد تأیید قرار داد. اساسنامه انجمن پس از اعمال ملاحظات کمیسیون انجمن ها مشتمل بر ۶ فصل و ۲۶ ماده و ۲۵ تبصره می­ باشد